Jsou mezi námi lidé, kteří někdy něco potřebují od nějaké cizí firmy. A protože jde o firmu, jež jim v takovém případě pochopitelně nepatří, na jejímž chodu se osobně nepodílejí, hrozí vždy tu menší a tu větší riziko, že se člověk tím, že na některý takový podnik vsadí, pověstně spálí. Protože jak praví přísloví, ‚když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají‘. Nejedna firma tak vystavuje na odiv veřejnosti svou lepší stránku, zatímco případná negativa zkouší ututlat, seč to jenom jde. A co to znamená pro ty, kteří se chystají nějakou firmu oslovit? Pochopitelně především riziko, že nebude nakonec všechno takové, jaké by to v ideálním případě mělo být.
Jak zabránit zklamání?
Když se člověk nechce nechat napálit, neměl by se zajímat jenom to, co o své firmě říkají její majitelé. Měl by se shánět i po informacích alternativních, třeba o pohled těch, kteří už měli tu čest či pochybnou čest. Protože takové recenze firem poskytované těmi, kteří na nich nejsou osobně zainteresováni, představují naději hraničící třeba i s jistotou, že se tu člověk dozví pravdu. A pravda je vždycky žádoucí.